۱۳۸۲/۱۲/۱۱

شکستی که پیروزی نمایانده شد

در حالي كه با تمامي تلاشي كه سيماي لاريجاني انجام داد تنها نيمي از واجدين شرايط به پاي صندوق‌هاي راي رفتند كه از اين 50 درصد هم 15 درصد راي سفيد و باطله داده‌اند و همان كساني‌اند كه از ترس عقوبت عدم وجود مهر انتخابات در شناسنامه‌شان در انتخابات شركت كردند و از سوئي ديگر همين آمار 50 درصدي در كل كشور به مدد شركت بيش از 100 درصد واجدين شرايط در چندين شهر و آبروريزي انجام تقلب به دست آمده و شكستي اينچنين نصيب آنان شده است كه آرزو داشتند 40 ميليون نفر در انتخابات شركت جويند و با همين مؤلفه‌هاست كه شيخ حسن روحاني از وين پيغام فرستاده كه به هر نحو ممكن آمار را 60 درصد اعلام كنيد باز هم صدا و سيما بسان كسي كه در مجادله‌اي ، سخت كتك خورده اما همچنان مدعي پيروزي است و در حالي كه تمام پيكرش زخمي است و درد وجودش را انباشته است با سرگيجه از جا برمي‌خيزد و مي‌گويد : ديديد چطور زدمتان !!! همچنان چنين انتخاباتي با اين نتايج كه به اجمال در فوق آمد را حماسه حضور مي‌خواند و با آيه « فتبارك الله » از آن ياد مي‌كند !!! و از آن تاسف آميزتر آنكه اگر عده‌اي به مدد تبليغات بسيار سنگين سيما و استفاده از هر چه سرود و ترانه ملي مجاز و ممنوع بود به پاي صندوق‌‌ها رفته‌اند ، عده‌اي ديگر خصوصا از جمع كساني كه مدافع تحريم انتخابات بودند فريب تبليغات سيماي لاريجاني را خورده‌اند و پيروزي خود را كه توسط صدا و سيما شكست تفسير مي‌شود باور كرده‌اند و كنج عزلت گزيده‌اند كه : آه ؛ شكست خورديم .

درست است كه آنطور كه انتظار تحريم كنندگان انتخابات بود حضور مردم كمرنگ نبود اما بايد دقت كرد آمار 50 درصدي به مدد تقلب و راي‌هاي سفيد كه استيصال حاكميت را مي‌رساند و ارعاب كارمندان و حقوق‌بگيرانش را ، به دست آمد . شايد اگر نيك بنگريم بايد بگوئيم در مبارزه سيماي لاريجاني و بدنه اصلاح‌طلبان بازي 2 به صفر به سود لاريجاني است ؛ چه پيش از انتخابات موفق شد درصدي از مردم را به پاي صندوق‌هاي راي بكشاند و پس از آن هم شكست سنگين جناح راست و تقلب‌ها را لاپوشاني كرد و آنرا پيروزي و حماسه ناميد و در هر 2 مورد نيز موفق به القا نظر خويش شد !!! و جالب آنكه اين روزها فشار بر نيروهاي سياسي هم افزون شده است و اين نيروها با احساس شكست در انتخابات اول اسفند كمتر تواني در خود براي مقابله مي‌يابند .

كسي منكر لزوم شجاعت پذيرش شكست نيست كه همانا مقدمه پيروزي ، پذيرش شكست و بررسي علل و عوامل آن است اما كدام شكست ؟ شكستي كه پيروزي نمايانده مي‌شود ؟!!!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفاً فقط در مورد موضوع این نوشته نظر بدهید. با سپاس!