۱۳۹۰/۱۱/۲۲

جی‌میل و فیس‌بوک ممنوع!

از صبح پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۰، دسترسی به جی‌میل و فیس‌بوک و هر سایتی که از پروتکل https استفاده می‌کند، به طور کامل قطع شده است (دست‌کم در اصفهان). ورود به این سایت‌ها با هیچ ترفندی ممکن نیست. جسته-گریخته شنیده‌ام که این مشکل فقط در شهرهای بزرگ ایران اتفاق افتاده و وضعیت شهرهای کوچک و حتی روستاها تغییری نکرده است. امروز که ۲۲ بهمن است، سه روز می‌شود که انتظار باز شدن جی‌میل را می‌کشم تا ایمیل فوری یکی از شرکت‌های همکار را پاسخ دهم...! انتظاری ساده و پیش‌پاافتاده...!
گویا آنچه از نگاه ما «حق»مان است و دیگری را «موظف» به ادای آن می‌دانیم، از نگاه طرف مقابل، «لطف»ی است که به ما ارزانی شده است. آنان هر از چندی با چنین اتفاق‌هایی، تفاوت فضای ذهنی را یادآور می‌شوند تا مبادا «لطف مکرر» آنها در چشم ما «وظیفه‌ی مقرر»‌شان جلوه کند!

۳ نظر:

  1. سلام. خداروشکر (و با کمال تعجب!) که بنده مشکلی در فیسبوک ندارم! جیمیل مشکل داشت دیروز و یاهو برای چندساعتی که هردوی آنها امروز صبح (صبح شنبه) برطرف شد!
    اتفاقا بنده هم پیغامی در فیسبوک برای شما گذاشته ام.

    پاسخحذف
  2. سلام فرناز خانم!

    عجیب است. چون من در این چند روز هر چه پرس‌وجو کردم وضعیت همین‌طور بود. البته جز یک نفر از دوستان که با یکی از فیلترشکن‌ها توانسته بود به فیس‌بوک وصل شود. اما بقیه‌ی دوستان با همان فیلترشکن هم نتوانسته بودند وصل شوند.

    پاسخحذف
  3. تو تهران هم اوضاع همینه.

    پاسخحذف

لطفاً فقط در مورد موضوع این نوشته نظر بدهید. با سپاس!